UF-företag om framtida företagande

Trelleborgs kommun vill utveckla samarbetet mellan kommun, skola och näringsliv för att underlätta och uppmuntra ungt företagande.  Samtidigt växer Trelleborg och utvecklas från hamnstad till kuststad, med möjligheter till nya företag och innovativa lösningar. Nu startas ett brett samarbete med Söderslättsgymnasiet, och först ut är Handelsprogrammet.
Tillsammans med elever vid Handelsprogrammet på Söderslättsgymnasiet, utforskas vad de gör och vill med sina UF-företag. Hur ser framtiden ut för företagen och hur kan de bidra till stadens utveckling? Hur kan kommunen och befintligt näringsliv stötta unga företag i deras utveckling?
På Framtids- och innovationsdagen presenteras en film med ungdomarnas tankar och förhoppningar för framtiden. Med filmen vill kommunen också uppmuntra till ökat samarbete och dialog mellan befintliga företag och nya, unga företagare från UF-företag vid Söderslättsgymnasiet.

Länk till filmen