Nu tar Trelleborgs kommun ytterligare steg i förverkligandet av Kuststad 2025 – och stärker upp med kompetens inom PR och marknadsföring.
Samarbetsavtal med byggbolag, en antagen detaljplan och flera viktiga utredningar klara. Förutsättningarna för att projektet Kuststad 2025 ska kunna gå från planeringsskede till genomförandefas finns på plats.
I linje med den genomförandestrategi som kommunfullmäktige antog i början av 2021 anställs Anette Orheim, PR- och marknadsansvarig, som ska arbeta strategiskt med kommunikation, PR och marknadsföring kopplat till stadsutvecklingsprojektet.
– Trelleborgs kommun står inför en stor förändringsprocess samtidigt som det finns en massa bra värden som ska tillvaratas. Jag lockades av det spännande uppdraget att få vara med om att utveckla och bygga upp ett nytt platsvarumärke, säger Anette Orheim.
Hon kommer senast från Medicon Village science park där hon varit med och byggt upp verksamheten från start sedan 2010.
– Jag tar med mig mina erfarenheter av att skapa förutsättningar för utveckling genom samverkan, säger Anette Orheim.
Stadsutvecklingsprojektet Kuststad 2025 startade 2016. När projektet nu lämnar planeringsskedet och går över i genomförandefas ska en projektgemensam kommunikationsstrategi tas fram som en del av den fortsatta projektstyrningen.
– Det är med glädje jag hälsar Anette varmt välkommen till Trelleborg och Trelleborgs kommun. Anette kommer med sina erfarenheter och kompetenser att fylla de kompetensluckor vi identifierat, säger kommundirektör Fredrik Geijer.