Här kan du ansöka om ekonomiskt bistånd digitalt via vår e-tjänst. För att ansöka digitalt behöver du ha en e-legitimation och vara folkbokförd i Trelleborg eller Svedala.
Fortsatt ansökan
Den här ansökan fyller du i om du ansökt om ekonomiskt bistånd förra månaden och behöver fortsatt stöd.
Om du väljer att ansöka på pappersblankett finns den att hämta på kundtjänst. De kan hjälpa dig att se om din ansökan är komplett innan du lämnar in den. De kan också hjälpa dig att göra en e-ansökan.
Boka tid för samtal
Första gången du ansöker kommer du även att få boka en tid för samtal. Bokningen gör du direkt i e-tjänsten och samtalet är obligatoriskt för att vi ska kunna utreda din ansökan.
Hur lång tid tar det innan du får ett beslut?
Du får beslut inom en arbetsdag när du ansöker via vår e-tjänst.
Automatiskt beslutsfattande
När du ansöker om ekonomiskt bistånd via e-tjänsten kan vi bedöma din ansökan genom automatiskt beslutsfattande. För dig innebär det att du kan få ditt beslut snabbare och endast behöver lämna in underlag vid en eventuell kontroll.